Zusammenfassung
Bei einem gesunden Patienten (K+= 4,2 mmol/l) wird durch die Verdoppelung des Atemminutenvolumens (AMV) eine acute respiratorische Alkalose induziert. Wahrscheinlich ist (sind) ein (eine)
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1.
pCO2 von 20 mm Hg
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2.
pH von 7,6
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3.
HCO3 --Spiegel von 20 mmol/l
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4.
K+-Spiegel von 2 mmol/l
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5.
Kaliumsubstitution unnötig
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Literatur
Adrogue HJ, Madias NE (1981) Changes in plasma potassium concentration during acute acid — base disturbances. Am J Med 71: 456–467
Bernards WC (1987) Practical management of acid-base disorders: metabolic component. ASA Annual Refresher Course Lectures, Atlanta, # 124 B
Boysen PG (1989) Blood gas interpretation and acid-base balance. ASA Annual Refresher Course Lectures, New Orleans, # 132
Edwards R, Winnie AP, Ramamurthy S (1977) Acute hypocapneic hypokalemia: an iatrogenic anesthetic complication. Anesth Analg 56: 786–792
Smith TC (1987) Practical management of acid-base disorders: pulmonary component. ASA Annual Refresher Course Lectures, Atlanta, # 124 A
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© 1991 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
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Petroianu, G., Osswald, P.M. (1991). Blutgase. In: Anästhesie in Frage und Antwort. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-05717-9_19
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-05717-9_19
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