Summary
The majority of fistulas in ano (> 90%) develops because of cryptoglandular infections. The abscess represents the acute, the fistula the chronic stage of disease. The spread of infection occurs in the preformed Spaces, according on the telescopic structure of the anal region. Intersphincteric (> 40%) and transsphincteric (35 – 40%) manifestations are predominant. Elimination of the cryptoglandular source is the essential basis of eure. Then healing can be expected in 95%. Even if indication and Performance of the Operation are correct, slight deterioration of the continence funetion may appear in about 5 to 10%. However, severe incontinence has to be avoided.
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Zusammenfassung
Das Gros aller Analfisteln (> 90%) entsteht auf dem Boden kryptoglandulärer Analinfekte. Dabei ist der Abszess das akute, die Fistel das chronische Infektstadium. Die Ausbreitung des Infektes erfolgt je nach Eindringtiefe in den präformierten Spalträumen der kulissenartig strukturierten Analregion. Es dominieren intersphinktere (> 40%) und transsphinktere (35–40%) Manifestationen. Erst die Sanierung des kryptoglandulären Quellbereiches kann zu einer Ausheilung führen. Dann sind Heilungsquoten über 95% zu erwarten. Auch bei korrekter Indikation und Technik muß mit 5–10% leichter Kontinenzminderungen gerechnet werden. Schwere Inkontinenzen II.-III.° sollten nicht auftreten.
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© 2003 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
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Winkler, R. (2003). Diagnostik und Therapie von Analfisteln. In: Bauer, H. (eds) Zurück in die Zukunft. Deutsche Gesellschaft für Chirurgie, vol 2003. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-55611-1_18
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-55611-1_18
Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg
Print ISBN: 978-3-540-20002-4
Online ISBN: 978-3-642-55611-1
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