Summary
Benefits and disadvantages of long-term nasal and oral endotracheal intubations vs. tracheotomy are discussed. The incidence and severity of complications is higher following prolonged endotracheal intubation than tracheotomy. Laryngeal injury is more serious than tracheal. Tracheotomy therefore is advantageous in all patients requiring long-term ventilatory support. The optimal timing for tracheotomy is ranging from 48 to 120 hours following endotracheal intubation. Tracheal stenosis secondary to trachestomy depends on tracheal wall perfusion. The risk of tracheal stenosis may be minimized by diligent performance of tracheostomy, and by sewing the trachea to the skin, and by using solidly fixed tracheal cannulas with high-volume low-pressure cuffs.
Zusammenfassung
Nutzen und Nachteile der nasalen und oralen Langzeitintubation sowie der Tracheotomie werden erörtert. Häufigkeit und Schwere von Komplikationen sind nach Langzeitintubation größer als nach Tracheotomie. Laryngeale Schäden sind grundsätzlich gravierender als tracheale Komplikationen. Die Tracheotomie ist daher bei einer Langzeitbeatmung vorzuziehen. Der optimale Zeitpunkt für die Tracheotomie liegt zwischen dem 2. und 5. Tag nach Intubation. Komplikationen am Tracheostoma mit der Gefahr von Stenosebildungen hängen von der Perfusion der Tracheal-wand ab und sind daher nicht gänzlich zu vermeiden. Die sorgfältig durchgeführte Tracheotomie mit guter Epithelialisierung des Tracheostomas und die Verwendung von stabil fixierten Trachealkanülen mit high-volume-low-pressure-Cuffs bieten die beste Gewähr für die Stenosevermeidung.
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Literatur
Berry FA, Blankenbaker WL, Ball CG (1973) A comparison of bacteriemia occuring with nasotracheal and orotracheal intubation. Anesth Analg 52:873
Burns HP, Dayal VS, Scott A, van Nostrand AWP, Boyce DP (1979) Laryngotracheal trauma: observations on its pathogenesis and its prevention following prolonged orotracheal intubation in the adult. Laryngoscope 89:1316
Dubick MN, Wright BD (1978) Comparison of larnygeal pathology following long-term oral and nasal endotracheal intubations. Anesth Analg 57:663
Fritsche P (1975) Langzeitintubation in der Intensivtherapie. Arch Otolaryng 210:317
Jehmlich H, Kornmesser HJ (1976) Fehler und Gefahren bei der Tracheotomie. Laryngol Rhinol Otol 55:309
Kopp KH, Löhle E, Hesjedal O, Kitzing P, Vogel W (1983) Kehlkopfschäden während Langzeitintubation — Klinik und Verlauf. In: Rügheimer E (Hrsg) Intubation, Tracheotomie und broncho-pulmonale Infektion. Springer, Berlin Heidelberg New York Tokyo, S 88
Michelson A, Kamp H-D (unveröffentlicht)
Nunn JF (1969) Applied respiratory physiology with special reference to anaesthesia. Butter-worths, London, p 87
Rügheimer E (Hrsg) (1983) Intubation, Tracheotomie und bronchopulmonale Infektion. Springer, Berlin Heidelberg New York Tokyo
Scott LR, Benson MS, Bishop MJ (1986) Relationship of endotracheal tube size to Auto-PEEP at high minute ventilation. Resp Care 31:80
Shapiro M, Wilson RK, Casar G, Bloom K, Teague RB (1986) Work of breathing through different sized endotracheal tubes. Crit Care Med 14:1028
Young JA, Crocker D (1976) Principles and practice of respiratory therapy. 2nd edition. Year Book Med. Publ, Chicago
Zusammenfassung der Diskussion (1983) In: Rügheimer E (Hrsg) Intubation, Tracheotomie und bronchopulmonale Infektion. Springer, Berlin Heidelberg New York Tokyo, S 230
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© 1990 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
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Rügheimer, E. (1990). Langzeitintubation und Tracheotomie. In: Ungeheuer, E. (eds) Deutsche Gesellschaft für Chirurgie. Langenbecks Archiv für Chirurgie Gegründet 1860 Kongreßorgan der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie, vol 1990. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-48163-5_229
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-48163-5_229
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