Summary
Strictures occur quite often after gastrointestinal operations involving anastomosis. Bougie treatment causes a quite high rate of perforation and reoccurrence. Reoperations are necessary in 8.5% of these stenosec. To deal with these problems a new hydraulic balloon dilatation system made of polyurethane was developed. The barbell-like shape of the balloon withstands a pressure of 60 KPa without deforming or increasing in diameter. Thus there is little danger of overstreching the anastomosis. So far 11 patients following colorectal resection and 24 after esophagogastrostomy or esophagojejunostomy have been treated with this technique without any complications. The recurrence rate seems to be less frequent.
Zusammenfassung
Anastomosenstenosen im Gastrointestinaltrakt sind nicht selten. Die Bougierungsbehandlung hat eine rel. hohe Rezidiv- und Perforationsrate. 8,5% der Stenosen müssen nachreseziert werden. Wir haben daher einen neuen hydraulichen Ballondilatator aus Polyurethan entwikkelt. Bis zu einem Druck von 450 mmHG bleibt seine hantelartige Form bei konstantem Außendurchmesser erhalten. Dadurch ist die Gefahr einer Wandüberdehnung gering. Bisher haben wir 11 kolorektale und 24 Ösophageale Anastomosenstenosen erfolgreich behandelt. Komplikationen wurden bisher nicht beobachtet. Die Rezidivrate scheint geringer als nach herkömmlichen Bougierungsverfahren zu sein.
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© 1989 Springer-Verlag Berlin Heidelberg
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Truong, S.N. et al. (1989). Allgemeine Chirurgie. In: Ungeheuer, E. (eds) Verhandlungen der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie. Langenbecks Archiv für Chirurgie, vol 1989. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-642-48162-8_44
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DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-48162-8_44
Publisher Name: Springer, Berlin, Heidelberg
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